Patienterstatningen arbejder hjemmefra

Du kan fortsat kontakte os på telefon 33 12 43 43 i normal åbningstid. Situationen gør, at der vil være ventetid på journaler og derfor forlænget sagsbehandlingstid.

13-03-2020

Patienterstatningens medarbejdere blev sendt hjem onsdag 11. marts.

Stort set alle medarbejdere kan arbejde hjemmefra, hvorfor behandlingen af erstatningssagerne i det væsentlige vil ske som hidtil.

Man kan komme i kontakt med os inden for normal åbningstid som er 9.30 – 15. Det er dog ikke længere muligt for borgere og andre at møde op på kontorene i København eller Odense. 

I forhold til vores samarbejde med sundhedsvæsenet så har vi forståelse for, at journalmateriale og andet ikke bliver sendt til os, som vi er vant til. Vi vil kun rykke for materiale, hvis det af hensyn til patienten er absolut nødvendigt. For vores mere end 60 lægekonsulenter, der i det daglige arbejder på sygehusene, har behandlingen af syge patienter førsteprioritet. Det vil betyde, at det tager længere tid at behandle erstatningssagerne.

Vi håber på forståelse for den eventuelt forlængede sagsbehandlingstid, og hvis det i en periode ikke er helt så nemt at komme i kontakt med os over telefonen som det plejer at være.


Tilmeld dig vores nyhedsbrev